Industriell marknadsföring och inköp, 7,5 högskolepoäng
Industrial Marketing and Purchasing, 7,5 credits
Kurskod: | TIIK16 |
Fastställd: | 2025-02-01 |
Gäller fr.o.m.: | 2026-08-31 |
Utbildningsnivå: | Grundnivå |
Utbildningsområde: | Tekniska området |
Ämnesgrupp: | Industriell ekonomi och organisation |
Fördjupning: | G1F Grundnivå, har mindre än 60 hp kurs/er på grundnivå som förkunskapskrav |
Huvudområde: | Industriell ekonomi och organisation |
Efter genomgången kurs ska studenten:
Kursen ger fördjupade kunskaper och förmågor inom industriell marknadsföring och inköp. Särskilt fokus ges på interfunktionellt samarbete mellan individer, funktioner och företag som kritisk faktor för konkurrenskraftig produktframtagning och en hållbar affärsverksamhet.
Kursen innehåller följande moment:
Föreläsningar, seminarier och handledningstillfällen.
Undervisningen bedrivs på engelska.
Grundläggande behörighet samt genomgången kurs i Industriell ekonomi, 7,5 hp, (eller motsvarande kunskaper).
Kursens slutbetyg utgör en sammanvägning av ingående examinationsmoment. Kursens slutbetyg utfärdas först när samtliga moment godkänts.
Examinationsmoment | Omfattning | Betyg |
---|---|---|
Inlämningsuppgift | 3,5 hp | 5/4/3/U |
Projektarbete 1 | 2 hp | G/U |
Seminarium 2 | 2 hp | G/U |
Forskningsartiklar och bokkapitel som delas ut under kursen.