KURSPLAN

Industriell marknadsföring och inköp, 7,5 högskolepoäng

Industrial Marketing and Purchasing, 7,5 credits

Kurskod: TIIK16
Fastställd: 2025-02-01
Gäller fr.o.m.: 2026-08-31
Utbildningsnivå: Grundnivå
Utbildningsområde: Tekniska området
Ämnesgrupp: Industriell ekonomi och organisation
Fördjupning: G1F Grundnivå, har mindre än 60 hp kurs/er på grundnivå som förkunskapskrav
Huvudområde: Industriell ekonomi och organisation

Lärandemål

Efter genomgången kurs ska studenten:

Kunskap och förståelse

Färdighet och förmåga

Värderingsförmåga och förhållningssätt

Innehåll

Kursen ger fördjupade kunskaper och förmågor inom industriell marknadsföring och inköp. Särskilt fokus ges på interfunktionellt samarbete mellan individer, funktioner och företag som kritisk faktor för konkurrenskraftig produktframtagning och en hållbar affärsverksamhet.

Kursen innehåller följande moment:

Undervisningsformer

Föreläsningar, seminarier och handledningstillfällen.

Undervisningen bedrivs på engelska.

Behörighetskrav

Grundläggande behörighet samt genomgången kurs i Industriell ekonomi, 7,5 hp, (eller motsvarande kunskaper).

Examination och betyg

Kursen bedöms med betygen 5, 4, 3 eller U.

Kursens slutbetyg utgör en sammanvägning av ingående examinationsmoment. Kursens slutbetyg utfärdas först när samtliga moment godkänts.


Poängregistrering av examinationen för kursen sker enligt följande system:
Examinationsmoment Omfattning Betyg
Inlämningsuppgift 3,5 hp 5/4/3/U
Projektarbete 1 2 hp G/U
Seminarium 2 2 hp G/U
1 Projektarbetet utförs i grupp.
2 Seminarier kräver aktivt deltagande.

Kurslitteratur

Observera att kurslitteraturen kan komma att ändras fram till åtta veckor före kursstart.

Forskningsartiklar och bokkapitel som delas ut under kursen.