Marknadskommunikation, 7,5 högskolepoäng
Marketing Communications, 7,5 credits
| Kurskod: | TMCK16 |
| Fastställd: | 2025-02-01 |
| Gäller fr.o.m.: | 2026-01-19 |
| Utbildningsnivå: | Grundnivå |
| Utbildningsområde: | Tekniska området (50%) och Samhällsvetenskapliga området (50%) |
| Ämnesgrupp: | Övrigt inom journalistik, kommunikation, information |
| Fördjupning: | G1F Grundnivå, har mindre än 60 hp kurs/er på grundnivå som förkunskapskrav |
Efter genomgången kurs ska studenten:
Kursen innehåller grundläggande marknadskommunikation, med tonvikt på digitala kanaler, plattformsekonomi och designprinciper för webbaserat innehåll. De teoretiska kunskaperna varvas med praktiska tillämpningar i utformande av marknadskommunikation och digitala kampanjer anpassade för specifika målgrupper och plattformsspecifika nyanser.
Kursen innehåller följande moment:
Föreläsningar, inlämningsuppgifter och projektarbete.
Undervisningen bedrivs på engelska.
Grundläggande behörighet samt genomgången kurs i Grundläggande grafisk design, 7,5 hp (eller motsvarande kunskaper).
Kursens slutbetyg baseras på en sammanvägning av ingående examinationsmoment. Kursbetyg utfärdas först när samtliga moment godkänts.
| Examinationsmoment | Omfattning | Betyg |
|---|---|---|
| Tentamen | 4 hp | 5/4/3/U |
| Inlämningsuppgift | 3,5 hp | 5/4/3/U |
Fill, Chris & Turnbull, Sarah (2019). Marketing Communications, discovery, creation and conversations. Pearson Education. ISBN: 978-1-292-23497-7
eller
Fill, Chris & Turnbull, Sarah (2016). Marketing Communications, discovery, creation and conversations. Pearson Education. ISBN: 978-1-292-09261-4.